Sunday, December 10, 2017

Στέλιος Ζερβός: «Δεν γίνεται να θέλεις να γίνεις δημοσιογράφος και να μην ξέρεις σε τι κόσμο ζεις. Η ενημέρωση είναι το Α και το Ω».




Θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχω φύγει από το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’»
Έναν δημοσιογράφο με πολυετή και επιτυχημένη παρουσία στην ΚΡΗΤΗ TV είχαν την τύχη και την ευκαιρία, να γνωρίσουν από κοντά οι φοιτητές του Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ο λόγος για τον Στέλιο Ζερβό, έναν άνθρωπο που έχει δώσει  το δικό του στίγμα στα μεσημέρια των Κρητικών.
Ο  Στέλιος Ζερβός σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση απάντησε στις ερωτήσεις των φοιτητών, μίλησε για τις εμπειρίες του, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας δημοσιογράφος και φυσικά έδωσε τις δικές του συμβουλές στους εκκολαπτόμενους δημοσιογράφους.
Η συζήτηση άρχισε με τον Στέλιο Ζερβό, να δίνει μια γενική εικόνα του επαγγέλματος.
«Δουλεύω πολλά χρόνια σε ένα ηλεκτρονικό μέσο, την τηλεόραση. Έχω γράψει σε εφημερίδα και σάιτ αλλά η μεγάλη εμπειρία μου είναι στην τηλεόραση. Θεωρώ ότι τα μέσα είναι μια ευκαιρία να βοηθήσεις τον κόσμο που είτε διαβάζει, είτε σε βλέπει να ανοίξει λίγο το μυαλό το και να μάθει κάτι με το να του μεταφέρεις μια είδηση. Για κάποιους άλλους είναι μια καθαρή «μπίζνα» να βγάλουν λεφτά, γιατί κάποτε αυτή η δουλειά είχε πολλά λεφτά ακόμη και στην Ελλάδα. Τώρα πια όχι. Κάποιοι άλλοι θέλουν την τηλεόραση για αυτοπροβολή, να γίνουν φίρμες. Είναι ανάλογα από ποια οπτική βλέπει ο καθένας τη δουλεία του και που τον ενδιαφέρει να επικεντρωθεί.
Τώρα στα χρόνια της κρίσης για τη δουλειά που επιλέγετε να κάνετε ίσως να είναι η πιο δύσκολη περίοδος. Τα μέσα, ραδιόφωνα, εφημερίδες, η τηλεόραση, είχαν μια τεράστια άνθηση τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια με την ιδιωτική τηλεόραση. Είδαμε τηλεοπτικούς αστέρες που μετατράπηκαν σε σταρ, έβγαλαν πολλά λεφτά, γινόταν γενικά ένα αλισβερίσι με πολλές χιλιάδες ευρώ. Έγινε μια έκρηξη και τώρα όλο αυτό έσκασε.
Βλέπεις κανάλια όπως το MEGA να χρωστάνε στις τράπεζες, κόσμος να απολύεται, να αλλάζει η ζωή του από τη μια μέρα στην άλλη και αυτό έγινε γιατί παιζόταν ένα τεράστιο παιχνίδι διαπλοκής και παίζεται ακόμα. Ειδικά τώρα στα χρόνια της κρίσης, είναι ακόμη πιο εμφανές αυτό. Κάποιοι στηρίζουν κάποια πολιτικά κόμματα, ανεβάζουν και κατεβάζουν Πρωθυπουργούς και αν λίγο ψάξετε να δείτε ποιοι ήταν καναλάρχες, τώρα που έγινε όλη η φασαρία με τις άδειες, θα δείτε ότι ήταν επιχειρηματίες, οι οποίοι αναλάμβαναν μεγάλα δημόσια έργα, όπως η Αττική οδός, και τρώγανε προϋπολογισμούς. Από αυτά τα λεφτά πληρώθηκαν παρουσιαστές, δημοσιογράφοι και αυτή η φούσκα, όπως και πολλές άλλες έσκασε.
Έκλεισαν ιστορικές εφημερίδες, όπως η ‘‘Ελευθεροτυπία’’, τα μεγάλα μέσα άλλαξαν χέρια.Υπάρχει μεγάλο ποσοστό ανεργίας και τώρα όποιος βρει δουλεία θα το κάνει για ένα ξεροκόμματο.

«Κρήτη και Θεσσαλονίκη είχαν πάντα αξιοπρεπή μέσα»

Και συνέχισε αναφέροντας: «Εδώ που είμαστε περιφέρεια παιζόταν ένα άλλο παιχνίδι, δεν παίρναμε μεγάλους μισθούς αλλά αμειβόμασταν αξιοπρεπώς. Σε γενικό επίπεδο κυρίως σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα,  κυρίως Κρήτη και Θεσσαλονίκη είχαν πάντα αξιοπρεπή μέσα, με πάρα πολύ καλό επίπεδο. Αλλά έσκασε η κρίση και έκλεισε το ΚΥΔΩΝ, η μεγαλύτερη και πιο ιστορική εφημερίδα του Ηρακλείου η ‘‘ΠΑΤΡΙΔΑ’’, το ‘‘Άρθρο 99’’, και εκεί έχει δυσκολίες αλλά εξακολουθούν οι συνάδελφοι να έχουν και ένα επίπεδο στην δουλεία τους, στο λόγο τους, στα κείμενα τους, και ανταγωνισμό. Κάποιες από τις τοπικές επιχειρήσεις επειδή δεν παιζόταν αυτό το παιχνίδι, παραδείγματος χάρη ότι αυτή η παρουσιάστρια παίρνει 23.000 ευρώ το μήνα ή 230.000 το μήνα που έπαιρναν κάποιοι άλλοι που διοριζόντουσαν στην ΕΡΤ και στα ιδιωτικά κανάλια και παίρναμε φυσιολογικούς μισθούς, ήταν όλα νοικοκυρεμένα. Δεν χρωστάμε στις τράπεζες, δεν μας χρωστάνε λεφτά. Αυτά συγκριτικά με το χώρο».

«Δεν περίμενα ότι θα τραβήξει τόσο πολύ το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’»

Έχετε μία επιτυχημένη εκπομπή εδώ και πολλά χρόνια. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας;
«Η πολλή δουλεία! Όταν μπήκα σε αυτή τη συγκεκριμένη εκπομπή ούτε καν φανταζόμουν ότι θα κάτσω τόσα πολλά χρόνια, πάνω από είκοσι χρόνια. Μπήκα τη δεύτερη χρονιά του ‘‘ΚΑΛΟΥ ΜΕΣΗΜΕΡΙΟΥ’’, για να κάνω μια αντικατάσταση. Ήταν μια ζώνη που τότε ξεκινούσε για το συγκεκριμένο κανάλι. Ήμουν κι εγώ περίπου στην ηλικία σας, και λίγο μεγαλύτερος. Δεν περίμενα ότι θα τραβήξει τόσο πολύ. Αλλά θέλει πολύ δουλεία. Αυτό το καταλαβαίναμε χρόνο με το χρόνο και την προσαρμόζαμε ανάλογα με τα παιδιά, γιατί η ομάδα άλλαζε συχνά. Δηλαδή αλλιώς ξεκινήσαμε, αλλιώς ήταν το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’ όταν έσκασε η κρίση και ήταν όλοι τρελαμένοι και χρωστάγανε. Τότε δεν μπορούσες να βγαίνεις και να λες για μόδα. Άλλαξε και η προσαρμοστικότητά της, την έκανε να αντέχει στο χρόνο».
Πως αντιλαμβάνεστε το γεγονός ότι το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’ συνδέεται ουσιαστικά με το όνομα σας; Δηλαδή έχουν αλλάξει κάποιοι παρουσιαστές αλλά εσείς μένετε σταθερός, όπως είπατε από τη δεύτερη χρονιά.
«Νομίζω ότι έγινε από τύχη το γεγονός ότι έμεινα εγώ. Τα πρώτα χρόνια μου άρεσε πάρα πολύ και ακόμη μου αρέσει. Θεωρώ ωστόσο ότι θα έπρεπε να έχω φύγει τη χρονιά που έφυγε και η Αδριανή. Γιατί και εγώ ως άνθρωπος θα ήθελα να δοκιμάσω καινούρια πράγματα στη δημοσιογραφία. Είναι το γνωστό ρητό ‘‘πέτρα που κυλάει δεν χορταριάζει’’. Κάθε μέρα η εκπομπή λόγο των καλεσμένων είναι και διαφορετική από θεματολογία. Έχει ένα βασικό κανόνα και ύφος, που είναι η ταυτότητα της, αλλά ο καλεσμένος σου δίνει ένα άλλο πλαίσιο με τη συζήτηση και τη θεματολογία κάθε μισή ώρα να αλλάζει. Στο πρώτο μέρος μπορεί να ξεκινήσεις με ειδήσεις, στο δεύτερο με μια συνταγή, μετά να μιλήσεις με ένα ηθοποιό και στη συνέχεια με ένα γιατρό».
Και πρόσθεσε: «Θεωρώ ότι έπρεπε να έχω φύγει νωρίτερα. Όταν η Αδριανή, με την οποία συνεργαστήκαμε δέκα συναπτά έτη και ο κόσμος μας ταύτισε, μετά που έμεινε έγκυος το δεύτερο της παιδί και μου ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει, αιφνιδιάστηκα και εγώ και το κανάλι και δεν υπήρχε κάποιος να το αναλάβει. Έσκαγε τότε και η κρίση και μου ζήτησαν να μείνω γιατί ο κόσμος με ήξερε και ήθελαν εμπορικά αυτοί που πλήρωναν τις διαφημίσεις να εξακολουθούν να έχουν μια σταθερή και εκεί την ‘‘πάτησα’’ εγώ και είμαι ακόμη και τώρα. Παρόλα αυτά έχω καταθέσει στο κανάλι ότι κάποια στιγμή θέλω να απεμπλακώ, να κάνω άλλα πράγματα, άλλες εκπομπές και το σκεφτόμαστε. Ψάχνουμε ένα σχήμα που θα αντικαταστήσει αυτό που υπάρχει τώρα».

«Με είχε ζητήσει ο Γιώργος Παπαδάκης για την εκπομπή του»

Σας έχει γίνει ποτέ πρόταση από κάποιο άλλο κανάλι;
«Ναι, δυο φορές από μεγάλα αθηναϊκά κανάλια. Την μια φορά ήταν καθαρά προσωπική πρόταση, πριν από πολλά χρόνια από τον ΑΝΤ1, με είχε ζητήσει ο Γιώργος Παπαδάκης για την εκπομπή του. Ήταν η συγκυρία τότε που εγώ περνούσα μια οικογενειακή δυσκολία και δεν μπορούσα να φύγω. Έτσι την απέρριψα. Τους πρότεινα αν ήθελαν να αναλάβω μια συνεργασία με την εκπομπή και να είμαι ανταποκριτής του Παπαδάκη από την Κρήτη, γιατί δεν γινόταν να φύγω. Ωστόσο δεν το δέχτηκε το κανάλι επειδή είχαν ήδη ανταποκριτή στο Ηράκλειο και δεν γινόταν για μια εκπομπή μόνο να αποκτήσει και δεύτερο δημοσιογράφο.
Η δεύτερη φορά ήταν μια πρόταση να ανέβουμε στην Αθήνα σε μια εκπομπή και εγώ και η Αδριανή, μας ήθελαν σαν δίδυμο, σε ένα κανάλι που τότε ξεκινούσε. Μας είχαν προτείνει πάρα πολλά λεφτά αλλά δεν μας ενδιέφερε το περιεχόμενο της πρότασης».

«Έχουμε βάλει ένα πλάνο να κάνουμε μια βραδινή εκπομπή»

Στο μυαλό μας υπάρχουν δύο επιτυχημένα τηλεοπτικά δίδυμα, Φώτης και Μαρία, Στέλιος και Αδριανή. Θα κάνατε ξανά μια εκπομπή μαζί με την Αδριανή;
«Με την Αδριανή βρεθήκαμε τυχαία. Δεν ξέραμε ούτε αν θα ταιριάζαμε, ούτε ότι θα δουλεύαμε τόσο πολύ καλά. Είναι η καλύτερη συνεργασία που έχω κάνει και γι αυτό και πήγε τόσο καλά, παρόλο που και τσακωνόμασταν και διαφωνούσαμε. Τώρα που δεν δουλεύουμε μαζί έχουν παγιώσει μια φιλική σχέση και είμαστε πιο καλά από τότε που καθόμασταν ο ένας δίπλα στον άλλο στα γραφεία μας, τις πιο πολλές ώρες της ημέρας. Έχουμε σκεφτεί να δουλέψουμε ξανά μαζί. Θέλουμε και οι δυο και έχουμε βάλει ένα πλάνο να κάνουμε μια βραδινή εκπομπή κάποια στιγμή για να μπορούμε να μιλάμε πιο ελεύθερα». 
Είπατε ότι θέλετε κάποια στιγμή να σταματήσετε. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
«Θα ήθελα αν είχα την πολυτέλεια, αλλά δυστυχώς μάλλον δεν θα την έχω, επειδή το έχω συζητήσει με τους υπεύθυνους του καναλιού, σταματώντας για δυο χρόνια τουλάχιστον να μην κάνω καθόλου τηλεόραση. Να δουλέψω δηλαδή στον όμιλο ή στην εφημερίδα ή στο σάιτ, για μη φαίνομαι. Είκοσι χρόνια κάθε μέρα ζωντανό, είναι μια απίστευτη υπερέκθεση. Είτε είσαι καλά είτε είσαι κρυωμένος, είτε έχεις χωρίσει , είτε είσαι σούπερ ευτυχισμένος και φουλ ερωτευμένος είσαι κάθε μέρα σ’ αρέσει δεν σ’ αρέσει μπροστά σε ένα γυαλί και ο τηλεθεατής δεν θέλει με τίποτα να βλέπει το χαρούμενο πρόσωπο σου ή το χαζοχαρούμενο πρόσωπο σου ή το πολύ λυπημένο πρόσωπό σου. Έχω περάσει από αυτά τα πλέον είκοσι και χρόνια, από όλες αυτές τις φάσεις. Θα ήθελα να κρατήσω μια απόσταση να κάνω μια επανεκκίνηση και να δω τον τρόπο που τηλεοπτικά στέκομαι απέναντι σε ένα άνθρωπο που κάνω μια συνέντευξη. Έχω κάποιες ιδέες στο κεφάλι μου, πολύ διαφορετικά από το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’. Θα έκανα ξανά τηλεόραση εννοείτε μου αρέσει πολύ η τηλεόραση, την ξέρω πολύ καλά, την έμαθα με τα χρόνια και την πορεία. Από το κανάλι θέλουν όταν τελειώσει ο κύκλος από το ‘‘ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ’’ να κάνω κάτι άμεσα, που θα μου αρέσει. Έχουμε βρει μια κοινή τομή με το κανάλι».
Μιλήσατε για υπέρεκθεση. Πώς σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι στο δρόμο όταν σας συναντάνε;
«Αυτός που μοιραία θα σε σταματήσει, σε βλέπει με μια συμπάθεια. Αυτός που δεν σε συμπαθεί, δεν σου μιλάει. Είναι ευγενής ο κόσμος και σε θεωρεί κολλητό του, φίλο του, δικό του παιδί, επειδή σε βλέπει καθημερινά. Οι δε μεγαλύτερης ηλικίας κυρίες είναι γλυκύτατες».  

«Στην τηλεόραση δεν είναι ατομικό το σπορ»

Ποιες ήταν οι μεγάλες αποτυχίες σας και πώς τις αντιμετωπίσατε;
«Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Θεωρώ μεγάλη αποτυχία το να μην είσαι καλά και να μην μπορείς να επιβληθείς σε αυτό το συναίσθημα, να είσαι στην εκπομπή και να είσαι απών. Είτε να σε εκνευρίσει κάτι και να μην μπορείς να το ισορροπήσεις ώστε να είσαι σωστός στη συνέντευξη ή να είσαι προσηλωμένος στον άνθρωπο που έχεις απέναντι σου. Όταν δεν είσαι συγκεντρωμένος και είσαι ελλιπής δεν το αντιμετωπίζεις, την έχεις κάνει τη βλακεία. Το live έχει αυτό το στοιχείο, πρέπει να είσαι ετοιμοπόλεμος, για να καταλάβετε τη διαφορά του να γράφεις σε μια εφημερίδα ή σε ένα σάιτ είσαι εσύ και το κείμενο σου, οι καλές σου ιδέες, πόσο καλά έχεις προετοιμαστεί, τι έμπνευση και τι κέφι έχεις. Στην τηλεόραση δεν είναι ατομικό το σπορ. Είναι είκοσι άνθρωποι που δουλεύουν τη ίδια στιγμή ταυτόχρονα. Ο ένας είναι υπεύθυνος για τα φώτα, ο άλλος για τον ήχο, η άλλη για τη σκηνοθεσία, είναι πέντε οπερατέρ που κρατάνε τις κάμερες. Όλοι αυτοί πρέπει να συντονιστούνε και φαινόμαστε εγώ και η Ιωάννα. Ένας να μην συντονιστεί θα γίνει βλακεία. Πρέπει να είναι όλοι στη τσίτα και ειδικά αυτός που φαίνεται να έχει ένα έλεγχο των πραγμάτων και να ταυτόχρονα να δείχνει χαλαρός και ψύχραιμος. Πρέπει να χαλαρώσεις τον καλεσμένο που θα του πάρεις συνέντευξη γιατί έχει στρες και να βρεις τα ‘‘κουμπιά’’ του. Αν μπερδέψεις τα λόγια σου, αν είσαι αφηρημένος έχει γίνει βλακεία και δεν μπορείς να το σώσεις».      
Έχετε ξεχωρίσει κάποιο καλεσμένο τον οποίο δεν επιθυμείτε να έρθει ξανά στην εκπομπή;
«Εννοείτε. Αυτό είναι πολύ ανθρώπινο γιατί όπως μπορεί να μην συμπαθούμε ο ένας τον άλλο έτσι συμβαίνει και με τον καλεσμένο και ας τον έχεις δει μόνο μια φορά. Από τους αναγνωρίσιμους που έχουν έρθει στην εκπομπή όσο πιο σπουδαίος είναι κάποιος καλλιτέχνης, που θα περίμενε κανείς ότι θα σε κοιτάξει αφ’ υψηλού γιατί με τα χρόνια έχει γίνει καταξιωμένος, αυτοί είναι οι πιο ταπεινοί, οι πιο σοβαροί και οι πιο μετρημένοι άνθρωποι. Κάποιοι από αυτούς ήταν για παράδειγμα ο Σαββόπουλος, η Πρωτοψάλτη, η Αρβανιτάκη, η Γαλάνη. Αυτοί που έχουν δουλέψει πολύ είναι οι πιο σοβαροί. Βλέπεις όμως και κάτι παιδάκια που έχουν βγει από ένα ριάλιτι, που μέχρι χθες δεν τους ήξερε η μάνα τους, εκεί λίγο η ανασφάλεια τους, λίγο το ανώριμο της ηλικίας, τους έχουν ‘‘πλακώσει’’ και οι μάνατζερ που τους φουσκώνουν τα μυαλά και έρχονται και έχουν απαιτήσεις λες και έρχεται η Μαντόνα. Αυτό εμένα με ξενερώνει. Μου κάνει αντιπαθές το άτομο. Επίσης δεν μου αρέσει ο άνθρωπος, ο οποίος δεν είναι ευγενής. Δηλαδή αν έρθει κάποιος που σε εμένα και στην Ιωάννα που ‘‘φαινόμαστε’’ μας μιλάει με ευγένεια, και σε κάποιον από την υποδοχή ή στο μακιγιάζ του μιλάει με περιφρόνηση σαν να είναι σκουπίδια, αν το πληροφορηθώ αυτό τότε ‘‘πέφτει’’ στα μάτια μου. Η ευγένεια είναι κάτι που σε χαρακτηρίζει με τον οποιοδήποτε άνθρωπο από το ταξιτζή μέχρι και να μιλάς για παράδειγμα στη Μενεγάκη».
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα «νέο» δημοσιογράφο που θέλει να ασχοληθεί με την τηλεόραση;
«Μια συμβουλή για οποιοδήποτε δημοσιογράφο. Δεν γίνετε να θέλεις να γίνεις δημοσιογράφος και να μην ξέρεις σε τι κόσμο ζεις και τι γίνεται καθημερινά γύρω σου. Πρέπει να εντοπίσετε δυο- τρεις ανθρώπους που σας αρέσει ο τρόπος γραφής τους, ο τρόπος που δημιουργικά στήνουν τα γραπτά τους και θα τα διαβάζετε ανελλιπώς σαν να είναι η Βίβλος. Έτσι μαθαίνεις και έχεις ένα πρότυπο να ακολουθείς. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους αντιγράψεις, αλλά έτσι σου ανοίγεται ένας ορίζοντας, πως πρέπει να γράφεις μια είδηση, να κάνεις μια ανάλυση. Η ενημέρωση είναι το Α και το Ω. Είναι ένας ανταγωνιστικός χώρος, τα μέσα είναι συγκεκριμένα, οι θέσεις συνεχώς λιγοστεύουν. Από εσάς που είστε σήμερα εδώ θα είναι πολύ αυστηρά τα κριτήρια ποιοι και αν θα βρείτε δουλειά. Γι αυτό θα πρέπει πέρα από αυτά που μαθαίνεται από τις σχολές σας, ο δρόμος σας και η μάθηση σας να είναι προσωπικοί. Δηλαδή στο πώς θα δουλέψετε το κείμενό σας, στο πως θα κάνετε την εκφώνηση σας. Στην εκφώνηση ειδήσεων είναι συγκεκριμένο το πρωτόκολλο. Πρέπει να έχεις μια συγκεκριμένη εμφάνιση, σωστή άρθρωση λόγου και έχεις ένα ύφος σοβαρό. Αν όμως κάνει συνεντεύξεις, talkshow και τα λοιπά, τότε αναπτύσσεις άλλους κώδικες, γιατί είναι άλλες οι συνθήκες της εκπομπής, είναι πιο χαλαρές. Για το είδος που κάνω εγώ πρέπει να είσαι ειλικρινής και αυθόρμητος. Δηλαδή αν είσαι στριμμένος, αν άλλο είσαι στη ζωή σου και στο γραφείο και άλλο στην εκπομπή σου, νομίζω ότι δεν γίνεται να προσποίησε κάτι άλλο. Το ψεύτικο ο κόσμος το καταλαβαίνει».
«Όποιος μένει πίσω τον έχει ‘‘πάρει’’ η μπάλα»
Εργάζεστε σε ένα κανάλι που αναπτύσσεται με τα χρόνια. Πώς το βλέπετε εσείς αυτό; Ο κόσμος το στηρίζει;
«Ένα μέσο το οποίο δεν εξελίσσεται βαλτώνει. Ευτυχώς για εμάς δουλεύουμε σε ένα καλό περιβάλλον. Πριν από είκοσι πέντε χρόνια ξεκινήσαμε και δουλεύαμε σε μια ‘‘καμαρούλα μια σταλιά’’, και μεγάλωνε- μεγάλωνε. Αλλάζουν πια τα μέσα, η τεχνολογία, η εικόνα ο ανταγωνισμός καθημερινά αλλάζει τα δεδομένα. Η εικόνα έγινε ψηφιακή. Όποιος μένει πίσω τον έχει ‘‘πάρει’’ η μπάλα. Είμαστε το πρώτο κανάλι στην περιφέρεια, σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε καλύτεροι συγκριτικά σε υποδομές και από μεγάλα αθηναϊκά κανάλια. Νιώθεις ασφάλεια, έχεις καλύτερη εικόνα καλύτερο ήχο, καλό στούντιο».
Είναι η δεύτερη χρονιά που παιδιά έρχονται για πρακτική άσκηση. Πώς προέκυψε αυτό;
«Πριν δεν υπήρχε τμήμα δημοσιογραφίας στην Κρήτη. Όταν ξεκίνησε εδώ η σχολή, υπήρξε αρχικά μια διαφημιστική επαφή με το Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ. Κάποια στιγμή εμείς είχαμε ανάγκη από παιδιά να μας βοηθήσουν».
Όπως αναφέρατε πριν από λίγα χρόνια δεν υπήρχαν σχολές δημοσιογραφίας στο Ηράκλειο. Τώρα που υπάρχουν θεωρείτε ότι θα βοηθήσουν το επάγγελμα να εξελιχθεί;
«Αν δεν κάνω λάθος στο Ηράκλειο υπάρχουν τρεις σχολές δημοσιογραφίας. Πριν από κάποια χρόνια δεν υπήρχαν καν. Υπήρχε μόνο το Εργαστήρι Δημοσιογραφίας στην Αθήνα. Οι γνωστοί παλιοί δημοσιογράφοι έχουν τελειώσει τη νομική και έτυχε να ασχοληθούν. Είναι καλό το ότι υπάρχουν εξειδικευμένες σχολές, δεν μπορώ να κρίνω ποιο είναι το πρόγραμμα σπουδών και πόσο καλά καταρτισμένοι βγαίνουν. Ας είμαστε όμως ειλικρινείς, από την πόλη του Ηρακλείου, που έχει συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης, δεν μπορούν να απορροφηθούν όλοι όσοι σπουδάζουν δημοσιογραφία. Θα ξεχωρίσει αυτός που έχει τα παραπάνω φόντα και θα το πιστέψει και θα πάει παρακάτω σε σχέση με τον άλλον».  

Καλαϊτζάκη Ειρήνη- Ελένη (φοιτήτρια αθλητικής δημοσιογραφίας Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ Ηρακλείου Κρήτης)